15 Mayıs 2010 Cumartesi

istanbul ıslı. bundan hoşlandığımı hiç sanmıyorum

istanbul ıslı.
bundan hoşlandığımı hiç sanmıyorum.*
"bir marmara adasıdır"

i.

yürümem rahvan
zindanlarında kirli su dövdüğümüz havan
toplanıyor göğün görünmez yerinde.

ii.

doru: bu kez doğru
dur! diyorum içimdeki ata binmiş
ataya. doruk kokuyor her çukur ve
açelyalara koparıyorum bahçeleri
aç amelya

iii.

izmir yelelerini tümden bırakmış
yele, o kahverengi sahil yok mu hele
ki, biz süzüldük müydü eşkin
aşkın dallarında kuş toplardı çocuklar.

iv.

angora şelalesi de bir yalan
çıktı. oysa kızlık adlarıyla şehirler
annemin kızlığı kadar güzellerdi

v.

izmir bir smyrna balığı değil midir zaten?
akdeniz'in ak benzinden sularına demirlemiş

vi.

boğazını sıkıyor enkaz emperyal'in
tahta çıktı bütün atlar, et sanırken ben,
içinden bir kavganın ürken yabancıları
şaşkınlığıma sodom ismini verdim, gomore
dedim aşkınlığıma da.

vii.

işeyen bir çocuğu gördüm körfeze
işeğen bir çoğuna inat

viii.

sivil annemiz orda dört yanından mıhlanırken
dört nala martılar öldürüyor beni.

ix.

kontes konstantinapol isleniyor.
diyor hıçkırarak bir ada ve vapur.

*sydney wade'den vandal mandallarımla.
istanbul için, izmir'den.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder